lauantai 1. elokuuta 2015

Tiskirättejä

Kun kaikki muutkin, niin minäkin halusin... Siis tehdä näitä tiskirättejä. Lankana minulla oli musta ja harmaa Novitan bambu. Virkkasin ensin neliön ja sitten virkkasin reunat toisella värillä. Yksinkertaista, mutta sopii meille, meillä kun asukkaatkin ovat vähän yksinkertaisia. ;D

harmaa-musta

ja musta-harmaa

En olisi uskonut, mutta nämä on oikeasti hyviä tiskirättejä. En aio meillä enää muita käyttääkään. Pidän siitä, että nämä voi pestä ja käyttää uudelleen vaikka kuinka monta kertaa. Eikä nämä mitään rumia ällötyksiäkään ole, niin kehtaa pitää näitä esilläkin. Täytyy suunnata kaupan lankahyllylle ja ostaa lisää bambua, ajattelin tehdä näitä vielä muutaman lisää. Jos vaikka käyttäisi jotain väriä välillä, tuntuu, että kaikki työni ovat mustia tai harmaita. Tai ruskeita.

2 kommenttia:

  1. Mäkin olen suunnitellut tiskirättien tekoa itse. Kerran mulla oli jonkun neuloma rätti, mutta sen imukyky oli olematon, ei pyyhkinyt yhtä hyvin muruja kuin Wettex, ja en tykännyt. Pitäisi varmaan kokeilla uudestaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen kuullut kanssa, että jotkut näistä on täysin imukyvyttömiä. En sitten tiedä kuinka paljon lanka vaikuttaa imukykyyn. Toinen mitä mietin, niin voiko myös pinta vaikuttaa? Olen nähnyt todella hienoja pitsisiä tiskirättejä, mutta ne ei kuulemma ime mitään. Voisiko olla, että "tiiviimpi" pinta imee paremmin kuin pitsinen, jossa on paljon reikiä? Pitäisiköhän kokeilla..? :D

      Poista