tiistai 12. heinäkuuta 2016

Minullakin on nyt oma happypotamus

Voi juku. Nyt taas tein jotain mitä luulin, etten ikinä osaisi. Nimittäin Happypotamuksen, The Happy Hipon. Ensinnäkään, en osaa hyvin englantia, hipon ohjehan on englanniksi. Ja se on PITKÄ. Toisekseen, en koskaan aikaisemmin ole tehnyt afrikankukkia. Ja niin vain minä tein hipon. Eikä se edes ollut vaikeaa.

Lankana minulla oli Novitan 7 veljestä, väreinä viininpunainen ja musta. Koukun koko minulla oli 3,5, kokeilujeni perusteella se oli minulle sopivin. Harjoittelin nimittäin jämälangoilla afrikankukkia ennen varsinaisten hippoon menevien kukkien tekoa, olisi hyvä tehdä koetilkkuja muistakin töistä...
Ohje löytyy Ravelrysta ja se on maksullinen.

Ohje oli todella hyvin tehty ja vaikka en englantia kovin hyvin osaakaan, niin tätä oli helppo lukea, ainakin pääpiirteittäin ymmärsin kaiken. Asiaa helpotti myös hyvät ja selkeät kuvat, niin valokuvat hipon kasaamisesta kuin piirretyt "kaaviot" eri muotoisista afrikankukista.


Aivan täydellinen tästä ei tullut, vaikka tein tämän (korvia lukuunottamatta, olisi kannattanut lukea ohje loppuun ennen kuin rupeaa innoissaan virkkaamaan) täysin ohjeen mukaan, jäi tämä vähän muhkuraiseksi. Miten kaikki muut ovat saaneet tehtyä niin siistit ja tasaiset hipot? Myös täytevanu näkyy rei'istä melko paljon. Onneksi tämä on minulle itselleni koristeeksi, joten pienet epätäydellisyydet ei haittaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti