torstai 12. tammikuuta 2017

Vuosi väriterapiaa, tammikuu

Osallistuin Sirpukan solmuissa -blogin Vuosi väriterapiaa -haasteeseen. Tammikuun väriksi valitsin vaaleansinisen. Tässä postaus minun väreistä.

Vaaleansininen ei ole minun väri. Tumma sininen on ihan ok, mutta vaaleansininen on minun mielestäni vauvoille sopiva väri. Päätin valita sen kuitenkin, onhan tässä oiva tilaisuus käyttää värejä, etenkin kun minulla on taipumusta juuttua vain tiettyihin väreihin.

Tein sukat. Ruudulliset sukat. Ruudut muodostuvat oikeista ja nurjista silmukoista. Neljä silmukkaa oikein, neljä nurin. Viisi kerrosta aina samoin päin, sitten vaihdoin nurjien silmukoiden kohdalle oikeat silmukat ja päinvastoin. Ohjetta tähän ei ollut, tein nuo päästäni. Lankana oli joku tuntematon valkoinen jämäkerä ja vaaleansininen Lankamaailman Vilma. En ollut varma riittääkö sininen pelkästään, siitä syystä tein valkoiset raidat.


Lopputulos on se, että kuviosta tykkään, väristä en niinkään. Käyttöön nämä menee silti. Ehkä opin vielä tykkäämään tästä väristä.

10 kommenttia:

  1. Oo, sä oot jo kerinny tehä haasteeseen ekat. Kivannäköiset. (: Mie en oo oikein minkäänlaisen sinisen ystävä, mutta mullakin on sinistä nyt haasteeseen tulossa. :D Tummansinistä, kun sattuu saatu kerä sellaista olemaan. Pitää saada käytettyä pois.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Innostuin haasteesta niin kovasti, että tammikuun työ tuli jo valmiiksi. :D

      Mä taisin saada lapsena yliannostuksen sinisestä. Äitini rakastaa sinistä ja lopputulos oli se, että minut puettiin sinisiin vaatteisiin, huoneeni oli sininen ja kaikkialla oli sinistä. Siitä tulee mun inho siniseen. Muutama vuosi sitten ostin sinisen auton, halusin tietyn merkkisen ja tietyn korimallin eikä käytetyissä voi päättää väriä. Sen myötä olen oppinut taas sietämään sinisiä, tuo vaaleansininen yhä tökkii...

      Poista
  2. Minä taidan olla vähän kuin äitisi. Sininen on yksi mieliväreistäni ja jopa talokin on siniharmaa! Veljeni mielestä ostimme sen värin vuoksi ;) Noi sukat sopisi hyvin farkkuihin. Minusta ihanat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ajatellutkaan tuota, että nuo sopisivat farkkujen kanssa, hyvä idea! :)

      Poista
  3. Voi miten ihana tuo kuvio,pakko kokeilla!Minäkin kokeilin vasta Vilmaa, kun saatiin sitä lahjoituksena Syto-projektiin.Minä en ole yhtään sinisen ystävä, mutta Mummon idea farkuista on kyllä mainio!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeile pois vain. :) Ihme, ettei tuollaisia ole juurikaan tullut vastaan, luulisi, että noita tehtäisi enemmänkin, on sen verran kivan näköinen ja helppo tekoinen myös aloitteleville neulojille.

      Poista
  4. Kivan kuvion olet sukkiin laittanut :) Heti tekee mieli kokeilla.

    VastaaPoista